Covid-19 FAQ

Kära vänner och gäster,

 

Det har varit, och är fortfarande på många sätt, overkliga tider.

Vi har tagit fram några ”husregler” som vi vill dela med dig för att begränsa smittspridning och för att se till att Flora är lika säkert och bekvämt som alltid. Till att börja med är det viktigt att du känner dig helt frisk inför din resa. Givetvis gäller samma regler för vår personal som stannar hemma när man är sjuk. Vänligen håll alltid en armlängds avstånd till övriga gäster och personal. Hosta eller nys bort från andra och täck munnen. Tvätta händerna ofta. Ditt rum är din domän och har rengjorts grundligt och med extra uppmärksamhet på utsatta ytor. Om du inte vill att någon annan än du ska ha tillgång till ditt rum. Om du inte vill ha städning under din vistelse. Häng ut ”Stör ej” skylten på din dörr.

 

För att frukostserveringen ska vara så säker som möjligt är det viktigt att hålla social distans. Vi har också krympt utbudet av mat på buffén för att säkerställa att man inte samlas för länge kring buffédisken. Handdesinfektion finns utplacerat och vi rekommenderar att man plockar av buffén med egna bestick. Ytor som vidrörs ofta desinficeras och rengöres regelbundet. Vid incheckning kommer du som gäst välja vilken tid du vill äta frukost i vår matsal. Vi ber dig vänligen hålla dig till din bokade ankomsttid för att undvika trängsel. Om du önskar få frukosten levererad som ”Breakfast in a bag”, fyller du i menyn och lämnar till receptionen kvällen före. På grund av rådande situation har vi tyvärr ingen möjlighet att erbjuda frukostbuffé till gäster som inte bor på hotellet.

 

Om du som är gäst hos oss insjuknar och behöver hjälp med att kontakta vårdgivare finns vi här för att hjälpa dig. Om du vill kontakta vårdgivare på egen hand, rekommenderar vi dig att först kontakta Vårdguiden på 1177 så hjälper dom dig vidare till närmsta vårdcentral eller sjukhus, samt ger dig råd hur du ska agera för att undvika smittspridning.

 

Avbokningsregler

Standardavtalsvillkor gäller. Villkoren för specifika bokningar beror på vilken typ av bokning du har gjort. Information om dina avbokningsvillkor hittar du i din avbokningsbekräftelse.

För dig som har bokat till non refundable och är förhindrad att resa in i Sverige pga reserestriktioner gäller följande; Om du har gjort en non-refundable bokning kan den normalt inte om- eller avbokas, men under rådande omständigheter kan du nu ändra din non-refundable bokning om du har gjort den senast 27 mars 2020 och om din vistelse kommer inträffa senast *31 juli 2020. Du kan ändra bokningen till ett framtida datum till och med 30 juni 2021. Om priset för din nya bokning är högre, så betalar du mellanskillnaden när du checkar in. Ombokning som resulterar i ett lägre pris än redan betalat kommer ej ersättas. Om du väljer att avboka återbetalas inte din bokning. Kontakta info@hotelflora.se med önskemål om ombokning.

UNDANTAG: Om du bokat din hotellövernattning någon annanstans än via hotelflora.se måste du vända dig direkt till den researrangören för att få information om vilka regler som gäller din bokning.

*Vi följer noga FHM’s rekommendationer och världsläget i stort. Datumet för vistelsen kan därför komma att flyttas fram.

Vi är så glada över att du har valt att bo hos oss, och vi ser mycket fram emot att ses häromkring på Flora.

 

Varmaste hälsningar,

 

Daniel och Carina med personal